ÚVODNÍ USTANOVENÍ
ODPOVĚDNOST ZA VADY ZBOŽÍ
ZPŮSOB A LHŮTA PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Zboží lze reklamovat, tj. uplatnit právo plynoucí z odpovědnosti Prodejce za vady Zboží:
Reklamace uplatněná prostřednictvím Provozovatele se považuje za reklamaci uplatněnou přímo u Prodejce. Provozovatel se zavazuje každou u něho uplatněnou reklamaci bezodkladně předat Prodejci.
Pří uplatnění reklamace je nutné vždy uvést podrobný popis vady. Prodejce, případně Provozovatel může pro vyřízení, resp. předání reklamace požadovat též doklad o koupi Zboží.
Kupující je povinen reklamovat nedodání zboží do 18 hodin od konce výdeje Organizátorem nebo převzetí zásilky od dopravce. U dalších důvodu reklamací (Nízká kvalita, Poškozené zboží, Jiné) má Uživatel na vytvoření reklamace 72 hodin od konce výdeje nebo převzetí zásilky od dopravce. Pokud Uživatel nestihne do této doby vytvořit reklamaci nebo nás o reklamaci informovat e-mailem, nemusí být jeho reklamace uznána.
Vadu Zboží lze reklamovat výlučně před uplynutím příslušné záruční doby:
V případě vyřízení reklamace výměnou vadného Zboží za nové začíná běžet nová záruční doba ode dne převzetí nového Zboží Uživatelem.
NÁROKY PLYNOUCÍ Z VAD ZBOŽÍ
POSTUP PŘI VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE
ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Tento článek 6. Reklamačního řádu se nepoužije na Kupní smlouvu o dodávce potravin, nápojů nebo jiného Zboží běžné spotřeby. Pro vyloučení pochybností, dodání Zboží Organizátorovi v rámci Společného nákupu se považuje za dodání do místa, které Kupující určil ve smyslu § 1840, písm. g) Občanského zákoníku.
Tento článek 6. Reklamačního řádu se dále nepoužije v případech dle ustanovení § 1837 Občanského zákoníku, zejména v případě Kupní smlouvy na Zboží, které:
Kupující-spotřebitel je, s výjimkami dle článků 6.1 a 6.2 výše, oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy, a to i bez udání důvodu a bez jakékoli sankce ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí Zboží. Bude-li Zboží dodáno v rámci Společného nákupu Organizátorovi Nákupní skupiny (jako osobě odlišné od Kupujícího), běží tato lhůta od prvního z následujících dní:
Pro vyloučení pochybností, pokud Organizátor neuvědomí Kupující ze své Nákupní skupiny o dodání Zboží k Organizátorovi, nemá tato skutečnost vliv na závazky Prodejce. Za veškeré škody, které by tím mohly Kupujícímu vzniknout, odpovídá Kupujícímu Organizátor.
Odstoupení podle tohoto článku 6. Reklamačního řádu je možné provést:
Odstoupení od Kupní smlouvy učiněné prostřednictvím Provozovatele se považuje za doručené Prodejci okamžikem, kdy je Provozovatel obdrží.
V zastoupení Kupujícího-člena své Nákupní skupiny je oprávněn odstoupení od Kupní smlouvy provést též Organizátor, který Zboží za Kupujícího objednal.
V odstoupení od Kupní smlouvy je Kupující povinen jednoznačně identifikovat Kupní smlouvu (např. číslem objednávky).
V případě odstoupení od Kupní smlouvy je Kupující povinen nejpozději do 14 dnů od takového odstoupení vrátit Zboží přímo Prodejci v bezvadném stavu, s veškerým příslušenstvím a s kompletní dokumentací, a to na adresu uvedenou v profilu Prodejce na Portálu nebo jiné jím určené místo, a není-li pak adresu jeho sídla či místa podnikání, a pokud ani to není možné, potom na adresu jeho bydliště.
VYPOŘÁDÁNÍ PŘI ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Datum vydání: 6. 12. 2017
Aktualizováno dne: 1. 7. 2022