Na Scuku máme cookies, a to nejen ty od našich pekařů
Jako většina webů využíváme tzv. soubory cookies. Tyhle cookies nekřupou, ani nedrobí, ale moc se nám hodí. Umožňují nám totiž sledovat, jak Scuk.cz využíváte. A to nám pomůže posunout se zase o kus dál. Díky vašemu souhlasu se zpracováním cookies můžeme navíc přizpůsobit i obsah webu a zobrazovat vám nabídku služeb a produktů tak, abyste si ji vychutnali co nejvíce.

Obchodní podmínky organizování nákupů na Scuk.cz

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1. Tyto podmínky organizování nákupů na Scuk.cz (dále jen „Podmínky Organizátora") upravují práva a povinnosti Organizátora, jakožto registrovaného Uživatele Portálu, který provedl způsobem dle platných Obchodních podmínek provozu a užívání internetových stránek Scuk.cz (dále jen „Obchodní podmínky") registraci Organizátora, v souvislosti s organizací jedné nebo více Nákupních skupin na Portálu, a dále práva a povinnosti Organizátora, Provozovatele Portálu a ostatních Uživatelů Portálu, která jsou s tím spojena.
    2. Veškeré pojmy s velkým počátečním písmenem, které nejsou v těchto Podmínkách Organizátora zvláště definovány, mají význam přiřazený jim v Obchodních podmínkách umístěnými na https://www.scuk.cz/podminky. Záležitosti a vztahy, které nejsou v těchto Podmínkách Organizátora zvláště upraveny, se řídí Obchodními podmínkami. V případě rozporu mezi Obchodními podmínkami a Podmínkami Organizátora, mají přednost Podmínky Organizátora.
  2. ZÁVAZNOST PODMÍNEK ORGANIZÁTORA

    1. Tyto Podmínky Organizátora tvoří u:

      1. Organizátora Nepodnikatele nedílnou součást Smlouvy Organizátora uzavřené s Provozovatelem;
      2. Organizátora Podnikatele nedílnou součást smlouvy uzavřené s Provozovatelem ve smyslu § 1751 Občanského zákoníku.
  3. PROHLÁŠENÍ ORGANIZÁTORA

    1. Organizátor prohlašuje a zaručuje Provozovateli, že:

      1. se podrobně seznámil s Obchodními podmínkami a těmito Podmínkami Organizátora, včetně všech jejich součástí;
      2. činnost Organizátora bude vykonávat poctivě a v souladu s těmito Podmínkami Organizátora, Obchodními podmínkami, jakož i podmínkami danými obecně závaznými právními předpisy;
      3. v případě Organizátora Podnikatele, je ke své činnosti oprávněn, tj. zejména že disponuje příslušným živnostenským oprávněním, případně dalšími oprávněními či certifikáty, pokud je to pro prodej jím nabízeného zboží potřeba, a že splňuje veškeré případné další požadavky vyplývající z právních předpisů pro činnost Organizátora Podnikatele;
  4. PŘEDMĚT SMLOUVY

    1. Provozovatel se zavazuje po registraci Organizátora, který si rozšíří svou registraci založením nové Nákupní skupiny na stránce https://www.scuk.cz/organizatori Portálu, případně v budoucnu i prostřednictvím jiné možnosti zřízené na Portálu pro tento účel, na základě těchto Podmínek Organizátora, zpřístupnit Organizátorovi rozšířené uživatelské rozhraní Portálu (dále jen „Rozšířené Uživatelské rozhraní") a umožnit mu v tomto Rozšířeném Uživatelském rozhraní organizovat svou Nákupní skupinu či více Nákupních skupin.

    2. Provozovatel se rovněž zavazuje zpřístupnit Organizátorovi Rozšířené Uživatelské rozhraní poté, co Organizátor po dohodě s Provozovatelem hodlá převzít organizaci již existující Nákupní skupiny, která ztratila svého Organizátora, nebo je jinak umožněno převzetí její organizace, a to po odsouhlasení těchto Podmínek Organizátora.

    3. Provozovatel se zavazuje poskytovat Organizátorovi další služby dle těchto Podmínek Organizátora a Obchodních podmínek v souvislosti s využíváním Portálu, včetně přiměřené uživatelské podpory.

    4. Poskytování Uživatelského rozhraní Poskytovatelem a dalších služeb dle těchto Podmínek Organizátora a Obchodních podmínek je bezplatné.

    5. Po založení Nákupní skupiny je automaticky Organizátorovi přiřazena role Organizátor Nepodnikatel. Organizátor má možnost stát se Organizátorem Podnikatelem zvolením příslušné možnosti ve svém Rozšířeném Uživatelském rozhraní na Portálu Provozovatele.

    6. V rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní Provozovatel každé Nákupní skupině může přidělit jeden nebo i více Výdejních dní. Pro každý Výdejní den Provozovatel nastaví způsob výdeje Dílčích nákupů na jeden z následujících režimů:

      1. Komunitní výdej; nebo
      2. Roztříděný výdej
    7. Výběr varianty způsobu výdeje Dílčích nákupů pro Výdejní den dle článku 4.6. těchto Podmínek Organizátora závisí na provozních možnostech a kapacitách Provozovatele a individuální dohodě mezi Organizátorem a Provozovatelem. Provozovatel si vyhrazuje právo zamítnout žádost na změnu způsobu výdeje ze strany Organizátora.

  5. PRÁVA A POVINNOSTI ORGANIZÁTORA

    1. V rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní je Organizátor oprávněn spravovat Nákupní skupinu. Při organizaci Nákupní skupiny je Organizátor povinen v Rozšířeném Uživatelském rozhraní vyplnit zejména název Nákupní skupiny, adresu výdejního místa pro Nákupní skupinu, své fakturační údaje a bankovní spojení.

    2. Organizátor je v souvislosti s organizací Nákupní skupiny v případě Výdejního dne v režimu Komunitní výdej dle článku 4.6. těchto podmínek povinen zejména:

      1. spravovat Společné nákupy Uživatelů v rámci Nákupní skupiny, které se sestávají z položek objednaných jednotlivými Uživateli, tj. Dílčích nákupů;
      2. zajistit převzetí Společných nákupů v rámci služby Sdružený závoz, zajistit jejich roztřídění dle Dílčích nákupů jednotlivých Kupujících dle podkladů dostupných v Rozšířeném Uživatelském rozhraní, zajistit jejich výdej Kupujícím v rámci Výdejního dne a zabezpečit dodržení pravidel pro uchování objednaného zboží dle směrnice HACCP, která je dostupná na stránce https://na.scuk.cz/zaklady-HACCP. Organizátor zajistí, že na Výdejním místě bude HACCP vytištěný; a
      3. při převzetí Společných nákupů v rámci Sdružených závozů přepočítat vratné plastové přepravky, ve kterých byl Společný nákup doručen a jejich přesný počet potvrdit podpisem předávacího listu řidiči v tištěné či elektronické podobě, který Společný nákup doručil; Organizátor je zároveň povinen řidiči vrátit veškeré vratné plastové přepravky, ve kterých převzal předchozí Společný nákup; Provozovatel v rámci svého interního evidenčního systému sleduje tzv. Saldo konta přepravek, kde je evidováno, zda Organizátor vrací řidiči, který doručil Společný nákup, stejný počet přepravek, který převzal při předchozím Sdruženém závozu (dále jen „Saldo konta přepravek“); v případě záporného stavu Saldo konta přepravek kontaktuje Provozovatel Organizátora za účelem nápravy.
    3. Organizátor je v souvislosti s organizací Nákupní skupiny v případě Výdejního dne v režimu Roztříděný výdej dle článku 4.6. těchto podmínek povinen zejména:

      1. spravovat Společné nákupy Uživatelů v rámci Nákupní skupiny, které se sestávají z položek objednaných jednotlivými Uživateli, tj. Dílčích nákupů;
      2. zajistit převzetí Společných nákupů, které jsou rozděleny po Dílčích nákupech jednotlivých Kupujících, v rámci služby Sdružený závoz, zajistit jejich výdej Kupujícím v rámci své otevírací doby zadané v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní Organizátorem, výdej Dílčího nákupu zaznamenat v Rozšířeném Uživatelském rozhraní a zabezpečit dodržení pravidel pro uchování Dílčích nákupů, dle směrnice HACCP pro Profesionální výdejní místa, která je dostupná na stránce https://na.scuk.cz/HACCP-profi-vydejni-mista; Organizátor zajistí, že na Výdejním místě bude tento HACCP vytištěný;
      3. předat nevyzvednuté Dílčí nákupy při dalším Sdruženém závozu řidiči a provést vše s tím spojené v Rozšířeném Uživatelském rozhraní; a
      4. Organizátor je povinen při Sdruženém závozu okamžitě vrátit řidiči vratné plastové přepravky, ve kterých řidič přiveze roztříděné Dílčí nákupy. Pokud řidič nemůže čekat na vrácení přepravek, je Organizátor povinen přepočítat jejich počet a jejich převzetí potvrdit podpisem tištěného či elektronického předávacího listu řidiči, který Společný nákup doručil; Organizátor je zároveň povinen tomuto řidiči vrátit veškeré vratné plastové přepravky, které si ponechal při předchozím převzetí Společný nákupů; Provozovatel v rámci svého interního evidenčního systému sleduje tzv. Saldo konta přepravek, kde je evidováno, zda Organizátor vrací řidiči, který doručil Společný nákup, stejný počet přepravek, který převzal při předchozím Sdruženém závozu (dále jen „Saldo konta přepravek“); v případě záporného stavu Saldo konta přepravek kontaktuje Provozovatel Organizátora za účelem nápravy.
    4. Organizátor je v souvislosti s organizací Nákupní skupiny dále povinen zejména:

      1. chránit majetek Provozovatele (včetně know-how, kterým Provozovatel disponuje) před poškozením, ztrátou, zničením nebo zneužitím, samostatně přijímat přiměřená aktivní opatření k ochraně majetku Provozovatele a neprodleně informovat statutární orgán Provozovatele o jakékoliv skutečnosti důležité pro ochranu majetku Provozovatele;
      2. neprodleně informovat Provozovatele o všech okolnostech, které by mohly Provozovateli, jeho klientům nebo obchodním partnerům způsobit škodu, o všech skutečnostech relevantních pro ochranu práv a oprávněných zájmů Provozovatele, a o všech ostatních relevantních skutečnostech vztahujících se k činnosti vykonávané Organizátorem; a
      3. zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích, o nichž se dozvěděl při výkonu nebo v souvislosti s výkonem činnosti Organizátora. Za důvěrné informace se považují zejména takové informace, které se týkají podnikatelské a související činnosti Provozovatele, jejichž zpřístupnění třetím osobám je způsobilé poškodit zájmy Provozovatele a dále též osobní údaje, s nimiž přijde Organizátor do styku při výkonu činnosti Organizátora.
  6. KOMUNIKACE

    1. Organizátor nesmí využívat kontakty na ostatní Uživatele, které v souvislosti s využíváním Portálu získá za účelem prodeje zboží mimo Portál a/nebo pro účely zasílání jakýchkoli nabídek a jiných marketingových sdělení Uživatelům, a to ani ve prospěch třetích osob.
    2. Organizátor nesmí na Portálu přímo či nepřímo odkazovat na vlastní či jiné stránky, nebo internetové stránky nabízející online prodej zboží nebo služeb.
    3. V případě porušení povinností Organizátora dle tohoto článku 6. je Provozovatel oprávněn bez dalšího znemožnit Organizátorovi využívání Portálu.
  7. KOMUNITNÍ VĚRNOSTNÍ PROGRAM

    1. Tento článek blíže definuje podmínky Komunitního věrnostního programu, v rámci kterého dle Obchodních podmínek Provozovatel připisuje Organizátorovi Vázané kredity, které Organizátorovi přenechali Kupující v rámci Společných nákupů.

    2. Pojmy s velkým počátečním písmenem, v jednotném i množném čísle, mají pro účely dalších odstavců význam uvedený dále v tomto ustanovení:

      1. „Obrat Společného nákupu” se rovná hodnotě skutečně realizovaného a zaplaceného Společného nákupu učiněného v rámci Nákupní skupiny vč. DPH po odečtení:

        • hodnoty zakoupených dárkových poukazů Provozovatele a zakoupených dárkových balení pro dárkové poukazy Provozovatele; a
        • nákladů na dopravu; a
        • Provozních příspěvků; a
        • Dobrovolných příspěvků; a
        • hodnoty Kreditobraní; a
        • hodnoty Dílčích nákupů, u kterých nedošlo k jejich výdeji Uživatelům, případně po odečtení hodnoty zboží, které nebylo v rámci Společného nákupu dodáno Prodejci.
      2. „Týdenní obrat” je roven součtu Obratů Společných nákupů, ať měly nastavený Komunitní výdej nebo Roztříděný výdej, v rámci Výdejního dne dle článku 4.6. těchto podmínek, realizovaných v Nákupních skupinách Organizátora v jednom kalendářním týdnu.

      3. „Koeficient X” se určí na základě Týdenního obratu, přičemž platí:

        Týdenní obrat od [Kč vč. DPH] Týdenní obrat do [Kč vč. DPH] Koeficient X
        0,00 1 499,99 0,010
        1 500,00 3 499,99 0,025
        3 500,00 4 999,99 0,045
        5 000,00 9 999,99 0,055
        10 000,00 14 999,99 0,060
        15 000,00 24 999,99 0,065
        25 000,00 39 999,99 0,070
        40 000,00 Neomezeně 0,075
      4. „Počet Kupujících” je roven počtu Kupujících, kteří si v rámci skutečně realizovaného a zaplaceného Společného nákupu převzali objednané zboží na výdejním místě Nákupní skupiny.

    3. Provozovatel připisuje vždy jednou týdně v pátek Vázané kredity Nákupní skupině, resp. Organizátorovi v rámci Komunitního věrnostního programu za každý skutečně realizovaný Společný nákup učiněný v rámci Nákupní skupiny v právě uplynulém týdnu, jeho výše se vypočítá:

      1. V případě Komunitního výdeje Nárok na slevu, Nárok na výplatu a Nárok na odměnu se vypočítá jako:

        [Koeficient X] * [Obrat Společného nákupu]

        Výpočet se provádí s přesností na čtyři desetinná místa a následně se zaokrouhlí matematicky na dvě desetinná místa (na haléře). Výpočet a připsání těchto Vázaných kreditů na uživatelský účet Organizátora provádí Provozovatel jednou týdně v pátek.

      2. V případě Roztříděného výdeje jako:

        [Počet Kupujících] * 20

        Pokud se smluvní strany nedomluví jinak. Výpočet a připsání těchto Vázaných kreditů na uživatelský účet Organizátora provádí Provozovatel jednou týdně v pátek.

    4. Vázaný kredit představuje v souladu s Obchodními podmínkami částku, o kterou může Uživatel disponující Vázaným kreditem ponížit celkovou částku k úhradě za svůj Dílčí nákup. Jeden Vázaný kredit má hodnotu 1 Kč vč. DPH.

    5. Organizátor Podnikatel je oprávněn zažádat o výplatu Vázaného kreditu na svůj bankovní účet vždy za předchozí kalendářní měsíc oproti faktuře za zprostředkování obchodu a služeb, kterou vystaví Provozovateli. V takovém případě je Organizátor Podnikatel povinen fakturu vystavit a odeslat Provozovateli přes Rozšířené Uživatelské rozhraní v sekci Výplata pro daný kalendářní měsíc. Organizátor je povinen fakturu vystavit na základě podkladů, které má přístupné v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní, zejména, že DUZP musí být poslední den měsíce, kterého se faktura týká, a lhůta splatnosti nejméně 14 dní. Výplata faktur zaslaných do 8. kalendářního dne měsíce proběhne nejpozději 15. den stejného měsíce. Faktury zaslané později budou vyplaceny až následující kalendářní měsíc, opět nejpozději k 15. dni. V případě žádosti o výplatu dřívějšího než předchozího měsíce a/nebo žádosti o výplatu měsíce předchozího odeslané po 8. dni měsíce Organizátor Podnikatel prodlouží splatnost faktury, aby reflektovala výše zmíněný způsob vyplácení. Pokud je Organizátor Podnikatel plátce DPH, přičte k fakturované částce DPH dle sazby dané zákonem. Další možnosti nakládání s Vázaným kreditem se řídí Obchodními podmínkami.

    6. Organizátor Nepodnikatel, který je v pracovně-právním vztahu s Provozovatelem za účelem provedení např. propagační činnosti k Nákupní skupině, výslovně souhlasí s tím, že v rámci Komunitního věrnostní programu nezískává výše uvedené Vázané kredity po dobu trvání tohoto pracovně-právního vztahu.

  8. SANKCE A NÁHRADA ŠKODY

    1. Provozovatel si vyhrazuje právo zrušit registraci a zamezit přístupu Organizátora na Portál, jestliže Organizátor poruší pravidla stanovená v těchto Podmínkách Organizátora nebo Obchodních podmínkách.
    2. Organizátor nemá v případě zrušení registrace nebo zamezení přístupu právo na náhradu jakékoli újmy včetně ušlého zisku. V případě zrušení registrace Organizátora Provozovatelem z důvodu porušení těchto Podmínek Organizátora, Obchodních podmínek či jiných závazných dokumentů nebo právních předpisů, je Provozovatel oprávněn odebrat Organizátorovi veškeré jeho Vázané kredity a Volné kredity, a to s okamžitou účinností a zcela bez náhrady. Tím není dotčeno právo Provozovatele na náhradu škody vzniklé z téhož porušení.
    3. Jestliže Organizátor poruší povinnosti stanovené těmito Podmínkami Organizátora nebo Obchodními podmínkami a Provozovateli vznikne tímto jednáním jakákoli škoda či újma, je Provozovatel oprávněn požadovat po Organizátorovi kompenzaci za takto vzniklou škodu či újmu, včetně ušlého zisku. To mimo jiné znamená, že v případě, kdy Organizátor vlastním zaviněním nepřevezme objednané zboží, případně zboží ve stanoveném termínu nepředá zákazníkům, má Provozovatel nárok fakturovat Organizátorovi 100% hodnotu objednaného zboží a fixní náklad spojený s jeho závozem v hodnotě 500,- Kč s DPH (21%).
    4. Nabude-li Saldo konta přepravek záporné hodnoty, má Provozovatel právo jednostranně započíst částku odpovídající hodnotě chybějících přepravek včetně DPH proti nároku Organizátora na odměnu stanovenou dle článku 8 těchto Podmínek Organizátora, nebo vystavit a zaslat Organizátorovi fakturu na proplacení této částky; a Organizátor má povinnost takto vystavenou fakturu zaplatit. Práva dle předchozí věty je Provozovatel oprávněn uplatnit i po ukončení spolupráce s Organizátorem. Hodnota jedné přepravky je Provozovatelem stanovena na 242,- Kč včetně 21 % DPH, což Organizátor akceptuje, stejně jako právo Provozovatele na jednostranné zvýšení hodnoty přepravek v případě, že dojde ke zvýšení jejich cen ze strany dodavatelů příslušných přepravek.
  9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Podmínky Organizátora nabývají účinnosti dnem uvedeným níže jako „Datum vydání". Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoliv jednostranně změnit Podmínky Organizátora, přičemž Provozovatel v takovém případě oznámí změnu Podmínek Organizátora Organizátorům, případně všem Uživatelům, nejpozději v den nabytí jejich účinnosti a uveřejní nové znění Podmínek Organizace na Portálu.
    2. Pokud Organizátor nevysloví písemný nesouhlas s novým zněním Podmínek Organizátora, platí, že se s ním řádně seznámil, akceptuje ho a zavazuje se ho dodržovat. V případě, že Organizátor neakceptuje nové znění Podmínek Organizátora, není oprávněn užívat služeb Provozovatele v souvislosti s provozem Portálu.
    3. Jestliže by některé ustanovení těchto Podmínek Organizátora bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí Podmínek Organizátora.

Datum vydání: 6. 12. 2017
Aktualizováno dne: 1. 1. 2024